Salam, ini ada sedikit tutorial untuk BAL untuk cepat meningkatkan overall rating (OR) & cara mudah jadi kapten dalam BAL..

Mula2, korang kena unlock "Career Planner" dan "National Team Favorite" di Extra Unlocker.
Fungsi career planner = untuk mempermudahkan join kelab2 besar.
Fungsi national team favourite = untuk cepat main dalam pasukan kebangsaan.

Posisi AVATAR dalam BAL :

#CF
Pilih type All Rounder, untuk FOCUS POINT pilih 3 di shoot, 1 di dribble, 1 di speed, 1 di stamina..kalau mahu pilih power, tukar FOCUS POINT dari stamina ke power..Kemudian, korang ulang sampai dapat O.R. 65-67, dan form minimum 7..

#SS (gaya lari tiru gaya Messi)
Pilih type All Rounder, untuk FOCUS POINT pilih 1 di shoot, 3 di dribble, 2 di speed..kalau mahu pilih power, tukar FOCUS POINT dari shoot ke power..Kemudian, korang ulang sampai dapat O.R. 68-71, dan form minimum 7.. 

#LWF/RWF
Pilih type All Rounder, untuk FOCUS POINT pilih 1 di shoot, 3 di dribble, 1 di speed, 1 di power..Ulang sampai dapat O.R. 67-69, dan form minimal 7..

#RMF/LMF (gaya lari tiru gaya Ronaldo)
Pilih type Dribbling, untuk FOCUS POINT pilih 2 di pass, 1 di dribble, 2 di speed, 1 di power..korang ulangi smpai dapat O.R. 68-71, dan form minimal 7.. 

#AMF
Pilih type All Rounder, untuk FOCUS POINT pilih 2 di pass, 2 di dribble, 1 di speed, 1 di stamina..korang ulangi smpai dapat O.R. 70-72, dan form minimal 7..

#CMF
Pilih type All Rounder, untuk FOCUS POINT pilih 3 di pass, 1 di drible, 1 di speed, 1 di power..ulang sampai dapat O.R. 70-73, dan form minimal 7..

#DMF
Pilih type Human Dynamo, untuk FOCUS POINT pilih 2 di pass, 1 di defence, 2 di power, 1 di stamina..korang ulang sampai dapat O.R. 66-68, dan form minimal 7..

#DR/LR
Pilih type All Rounder, unutk FOCUS POINT pilih 1 di pass, 1 di dribble, 3 di speed, 1 di stamina..ulang sampai dapat O.R. 69-71, dan form minimal 7..

#DC/SW
Pilih type Heavy Tank, untuk FOCUS POINT pilih 3 di defence, 1 di power, 2 di stamina..korang ulang sampai dapat O.R. 72-74, dan form minimal 7..


P/S: kenapa korang harus dapat form minimal 7??ini kerana semakin tinggi form, maka smakin cepat naik ability korang..

Untuk mudah bawa bola, tukar boot yang full speed & gaya lari no 2.
Kemudian, pilih kelab yang mempunyai training skill yang tinggi seperti AS Roma, Man United, Athletico Madrid (training skill = 14-16). Korang boleh pilih Barcelona atau Real Madrid yang mempunyai training skill = 18 tetapi peluang untuk join kelab agak susah.

Seterusnya, cara mudah jadi kapten di BAL: 
Guna type All Rounder, kemudian korang harus dapat minimal rating 7 dalam setiap pertandingan, & pilih team yg kaptennya berumur 30 tahun ke atas (ex:Madrid,Liverpool,Milan)..aku baru satu musim di Liverpool, & terus jadi kapten pada umur 19 tahun.. player BAL aku yang lain  juga jadi kapten di Real Madrid pada musim kedua ketika umur 20 tahun..

0 comments: